Längesen

Det var länge sedan jag skrev personligt men tänkte skriva av mig lite grann.
 
Allting kan ändras så fort. Så fort att man inte hinner tänka, så fort att man inte hinner känna. Eller så ändras allt långsamt. Så att man hinner tänka både en och tre gånger. Det kan ändras till det bättre. Det kan ändras till det sämre. Men det bästa är att ingen vet något om idag, imorgon. Men man tror sig veta. Man planerar allt. Noga har man sett ut de stora i livet. Men det är bara en plan. Man kan följa den så gott man kan. Man kan radera den eller ändra den. Oftast blir det inte som man tänkt sig. Men det är det som är tjusningen. Man vet aldrig vad som väntar en. 
 
Denna sommaren har varit fylld av överraskningar för min del. Det har varit bra överraskningar som tur är. Men det är det man aldrig vet. 
 
En sak som jag lovat mig själv är att inte ta saker och ting på för stort allvar. Allting är inte hugget i sten. Blir valen man gör inte bra, gör om dem. Blir inte saker som man tänkt sig, se det som en erfarenhet istället. 
Gör man något man som man sedan ångrar, ta lärdom av det. 
 
Till exempel. Linjen man väljer att gå på blir inte alls som man hade förväntat sig. Gräv inte ner dig för det utan byt istället. 
 
Man får helt enkelt tänka mer att blev det inte som man tänkt sig så blev det så.
 
Ett till exempel : 
Blir jag av med jobbet så är det ju synd men då är det bara att se det som en chans att prova nya saker. Till exempel. Kommer jag att jobba på mitt jobb i fem år till då är det bara att se det som en bra sak. 
 
Se inte allt så allvarligt! 
 
Mitt nya motto. Tänka på hur man väljer att se på saker. 
 
 
 
 
 
                                
                                                         Ha en fantastisk kväll! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vilken bra text! Du har helt rätt, man ska inte ta allt på fullaste allvar! Är det du på bildena? Jättefina verkligen :) kram

2013-08-02 @ 13:53:27
URL: http://kajafia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0