Forget Everything and Regret Nothing

Detta inlägget kommer bli lite " djupt " jämfört med vad jag annars bloggar om. 
 
När jag blir äldre vill jag kunna se tillbaka och veta att jag ångrar inget jag inte gjorde.
Jag vill göra allt som jag vill. Jag vill inte vara som vissa andra som lyssnar på vad alla runt omkring en tyckte och kände och ville. På en lektion i fredags så sa våran lärare vem bestämmer i ditt liv. 
Ja, vem bestämmer i mitt liv? Det är ju jag såklart. Men abslout man blir påverkad av vänners, familjens, samhällets åsikter om vissa saker.
 
Det känns ibland som om man lyssnar alldeles för mycket på andra. Man ska defintivt lyssna på vad de har att komma med men i slutändan är det ändå ditt liv. Jag beundrar dem människorna som inte styrs av andra eller andra saker. Jag var på en föreläsning förra veckan och hon som pratade ville bestiga Mount Everest. Det hon behövde var 300 000 kronor. Men det hndrade henne inte. Många hade inte fullföljt drömmen på grund utav pengarna eller att andra tyckte det var onödigt att utsätta sig för en sådan sak. 
 
Det är ändå du själv som bestämmer över ditt liv. Du får stå för dina egna val. Och ta eventuella konsekvenser. Hellre det än att man bara lyssnar till andra. Det är inte säkert dem vet vad som är det bästa för dig. Du har antagligen svaret själv. 
 
Jag vill resa när jag går ut gymnasiet och tänker spara pengar till det. Min morfar tycker det är onödigt att lägga en massa pengar på resor när jag istället kan köpa mig en bil. Vi tänker alla olika, visst en bil är väl inte fel men resa gillar jag och därför ska jag göra det som känns bra för just mig. För honom så är det konstigt att lägga många tusenlappar på att resa jämfört med att köpa en bil. Tur att vi alla är olika. Men jag vill poängtera att man ska göra vad som känns bra för en själv än vad som andra anser vara bättre. 
 
Jag gillar rubriken jag valde till detta inlägget. Jag tycker att man ska minnas men jag tycker att man inte ska ångra något. Vissa saker man gör är dumma och som man sedan ångrar men då brukar jag tänka att då har jag istället lärt mig något på det. Och vet att jag inte ska göra så nästa gång. 
 
Hoppas ni följer vad ni själva vill. Det är du som är huvudpersonen i ditt liv och som själv ska skriva manuset! Ha en fin söndag! 
 
                              Du kan gå din egen väg // Håkan Hellström 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Trackback
RSS 2.0