Hello!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag har varit i Helsingfors. Trevligt trevligt! Tyvärr kan jag inte överföra bilder till min dator så jag tar det inlägget en annan gång. Men jag kan berätta hur det var istället. Vi åkte buss till Stockholm på onsdagen och sedan båt över till Finland. Det tog ett dygn. Vi åt en buffé på båten. Så mycket mat! Sedan var vi och kollade lite i Taxfreen och spelade lite på spel automater och sedan blev det en tidig kväll i hytten med tidningar. Vi var väldigt trötta. På torsdagens morgon var vi i Finland vid 10-tiden. Vi åkte en stadsrundtur med buss i Helsingfors. Intressant! Sedan var vi och kollade på marknaden som var där! Köpte en souvenir och ett underbart grönt halsband och armband. Vi åt lite gott fika på ett mysigt café. Sedan gick vi till Helsingfors domkyrka. Väldigt fin faktiskt.  Jag brukar inte gilla att kolla på gamla kyrkor och byggnader men det var faktiskt kul. Efter det åt vi en paella på den lokala marknaden. Gott! Sedan blev det lite promenader i staden och vi åt lite glass. Sedan gick båten mot Stockholm. Vi var framme på fredag morgon! Det var denna trippen det! Jag har aldrig gjort en sådan resa innan men det var skönt att den var så kort faktiskt! Snart bär det av till Island. Längtar!
 
Translation: I´ve been to Helsinki.  Nice, nice. Unfortunately I can´t upload my pictures to my computer so I take that post for another day. But I can tell you how it was instead. We went by bus to Stockholm and then the boat over to Finland. It took a day. We ate a huge buffet on the boat who was really nice. Then we went to the Taxfree and checked it out. After that we played a bit on some slot machines and then it was an early evening because we were so tired.  On the thursday morning at 10 o´clock we were in Finland.We went on a city tour in Helsinki by bus. It was interesting! Then we went to the market that was there. Bought a souvenir and a wonderful green necklace and bracelet. We ate some coffe at a cafe. Then we went to Helsinki cathedral. I don´t usually like old buildings and churches but it was really fun in fact. After that we ate a nice paella at the local market. Then I did some walking in town and we ate some ice cream. Then the boat to Stockholm. We arrived at friday morning. That was that trip! I have never done a travel like this but it was nice that the trip was so short. Soon off to Iceland! Longing!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0