Nice dag 3, 4 och 5

 
Forsätter med mitt reseninlägg. Detta blir det sista inlägget om Nice. Sedan har jag lite bilder från Stockholm också. Island som jag var på förra året tog jag en del coola bilder så tänkte göra lite inlägg om det med senare.
 
Dag 3 : Vi skulle åka till Cannes där filmfestivalen hölls just då men tåg blev inställda så det gick inte. Istället var vi i Nice och shoppade på La Fayette. Jag köpte tvålar till mina kompisar. Vi har det som en liten tradition att när vi är utomlands köper vi något till varandra. Jag köpte mitt snygga lack från Chanel.
Vi slappade på hotellet med kortspel och sedan middag ute. Tog inga kort alls den dagen.
 
 
Dag 4: Vi åkte till San Remo som ligger i Italien. Köpte läppstift från Kiko där som ni ser på bilden ovan. Det är som svenska Kicks bara det att de bara har Kicks egna sortiment. Inga märken från Lancôme osv.
 Här kommer bildbomb från Italien.
 
 
Påväg in i Italien.
 
 
Så såg det ut när vi kollade ut genom fönstret. Härlig utsikt!
 
 
Bananer växer i det varma klimatet. Vädret var bra i Italien men blåsigt och lite ostabilt. Det kom faktiskt någon regnskur också.
 
 
En gränd i gamla stan i San Remo. San Remo var väldigt vackert!
 
 
Havet. Här blåste det väldigt!
 
 
 
Palmer. Detta är utomlands tycker jag! Olikt Sverige!
 
 
Vi var på en vinprovning också och detta var tilltugget. Mycket gott!
 
 
Så såg jag ut!
 
 
Denna tischa shoppades i Italien på Benetton. Fanns en massa fint där!
 
I Italien fick vi en guidad tur kring gamla stan ( vi var på en gruppresa ) vi åt pizzaslices på ett café , shoppade på Kiko och Benetton och kollade i mer affärer. Åt god italiensk glass i en by där vi kollade runt i en borg eller vad man skulle kalla det. En byggnad som var gammal i alla fall. Sist men inte minst så var det vinprovning. Den var mycket trevlig. Kul att ha varit på en. Men jag hoppade vinet ;)
 
Dag 5. Tog inga kort den dagen alls. Vi skulle avresa vid 18 tiden och det spöregnade hela, hela dagen. Tråkigt för vi hade tänkt gått lite mer i gamla stan men vi struntade i det. Vi satt i hotellets lobby och spelade kort och var med på frågesport. Till lunch åt vi på en mysig restaurang med ett annat par från resan som var jättetrevliga. Jag åt musslor. Mums! Sedan bar det av hemåt efter några ytterligare timmars väntan.
 
Hoppas ni gillat mitt reseinlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0