Stockholm Dag 1

Tänkte göra en följetång om min weekend till Stocholm, 31 maj-  2 juni.
Jag var där med min barndomskompis Elsa. Vi firade tio år som bästa vänner. Hennes mamma, Maria var också med.
 
Vi åkte från Göteborg. Tåget gick 09.05. Vi var i Stockholm strax efter 13. Vi gick till vårat hotell, Radisson Royal Viking som låg nära centralen. Efter vi lämnat alla väskor gick vi för att äta lunch. Vi åt på Konserthuset och vi satt på taket och såg ut över Stockholm. Solen sken och maten var jättegod. Underbar start!
 
Efter det så gick vi i lite olika affärer som låg på olika gator. Vi tog en glass vid Kungsträdgården. och gick sedan till Gallerian. Där kollade vi i massa affärer men inget köp blev det. I fall man hittade något bättre nästa dag tänkte jag.
 
På kvällen så åt vi på Gåsgränd som ligger i Gamla stan,  och då tog jag en skaldjursgryta som var otroligt god. Efterrätt blev det också. Glass med jordgubbar! Mums!
 
Sedan blev det en promenad hem. Underbar kväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0